tisdag 7 april 2015

Påskresa i bilder

Många gånger har jag sett renar både på och vid sidan av vägen. men jag har aldrig gjort mig tid att stanna. Renarna var nog lika nyfikna på oss som vi var på dom. Det som förvånade mig mest var hur fort folk körde förbi. Bilden är tagen på E45:an i höjd med Kårböle om jag inte missminner mig.


Första natten spenderade vi i husbilen en bit utanför Klövsjö.
Följande morgon tog vi en promenad upp till det frusna Fettjeåfallet. Trots ansenlig snömängd gick det bra att ta sig fram. Det fanns en väl upptrampad stig som ledde ända fram till vattenfallet.
Den totala fallhöjden skall enligt uppgift vara ca 60 meter.




Med sikte inställt på Åre chokladfabrik fortsatte vi färden norrut. Men innan vi kom fram till Åre hann vi göra ett stopp på Lundhags fabriksbutik i Järpen och ett stopp för att titta på Ristafallet (känt från filmen om Ronja Rövardotter).


Framåt kvällen besökte vi resans sista vattenfall, Tännforsen. Fallet är, till vattenflödet räknat, sveriges största. Vintertid forsar det ca 18 kubikmeter vatten i sekunden över kanten med en total fallhöjd av ca 20 meter.




Nedan följer några osorterade bilder från resan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar