torsdag 26 mars 2015

Återbruk

För att värna om miljön tycker jag att man borde återanvända mer. Samhället har drabbats av en slit-och-släng-mentalitet som ibland kan stå mig upp i halsen.
Förr i tiden var man nog bättre på att återanvända, men då sopsorterade man inte på samma sätt som nu. Jag måste ändå säga att vi är bättre på att sopsortera idag men helt värdelösa på att ta hand om våra grejer. Har saker blivit för billiga att tillverka? Billigt är dock bra och gratis är ju såklart godast, men till vilket pris?
Jag tycker det är coolt med gamla grejer. Vinylspelare till exempel är ju stenhårt, skivorna är billiga och pengarna går till välgörenhet om man handlar på ex Erikshjälpen.

För att dra ett till strå till stacken så har jag återanvänt några uttjänta lamparmaturer istället för att köpa nytt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar